onsdag 16 januari 2013

gick i jul och vinter ide!

har inte besökt min blogg på en månad nu! varför? Vet inte! Efter att det gick som det gick efter första försöket har jag nog grävt ner mig lite...funderat och undrat och stressat! Funderat mycket på vem jag är nu? hur skulle jag beskriva mig själv? Känner inte riktigt igen mig. Är jag Barnlös?-En snart 27 åring (som ska va i sina bästa år)- deprimerd?- glad?- lycklig?- Tror aldrig jag känt mig så kluven förut! Jag är ju alla saker på en och samma gång och en och en. Hoppet inför vårt kommande försök, som nog blir start på i dagarna, känns konsigt. Vet inte hur jag ska ställa mig inför det. Blir att ta en dag i taget!
Har märkt sista tiden hur vår barnlöshet har börjat påverka vår vardag och våra val allt mer. känns jätte jobbigt att det börjar påverka val man gör för att man inte orkar vara bland för mycket  barn och framförallt föräldrar samtidigt!För föräldrar som är tillsammans med andra föräldrar pratar konstant om deras barn! Och jag har full förståelse för det, för barn är allt!De behöver man ju inte fundera två gånger på så de är klart dom pratar om dom. men det blir ju jätte jobbigt för oss som är i den situation som vi är i, men jag förstår dom och jag begär inte heller att det inte ska prata om dom. För hade det varit jag! Ja då hade jag nog varit rätt odräglig tjatande! 

Mensen är på ingång (eller utgång kanske) så det blir nog att ringa Carlanderska i morgon.

Hade varit kul och veta om ni är några som följer mig och vilka ni är? Kanske par i samma situation, eller kanske känner ni någon som är det?! Känns lite mer mening att skriva om jag vet att några läser! 

Kram på er!

11 kommentarer:

  1. då kan jag kanske börja presentera mig. Jag är en tjej på 31 som tillsammans med min make har kämpat i 5 år för att bli gravida. Vi har gjort IVF 1 som ledde till 2 graviditeter och lika många missfall. Medans vi väntade på att starta IVF nr 2 så testade vi med heminsemination med egen donator (maken har inga spermier) Vi blev gravida på andra försöket. Jag är nu i v.12 och tror jag kommit så pass långt som jag gjort tack vare fragmin och progesteron. Hoppas så att det går bättre för er denna omgång. Vet hur hemskt det känns när inga ägg blir befruktade. Lycka till...

    SvaraRadera
  2. Och läsare nr 2 heter Anette. Jag har varit gravid två ggr och har fått missfall 2 ggr. Ligger på ivf nr 1 med 7 frysta ägg, har fått 4 st tillbaka men ingen lycka. MEN....jag ger inte upp. Lycka till

    SvaraRadera
  3. Kul å veta att ni fortfarande är med mig tjejer =0)

    SvaraRadera
  4. Jag är 38 år, min man 10 år äldre, vi är oförklarligt barnlösa. Jag ingår i en forskningsstudie och har precis genomgått en svältdiet där jag bara har fått är pulver (Modifast) i 90 dagar, har två agar kvar får börja äta ett mål mat nu på tisdag! Så nu ska jag påbörja hormonbahendling och sedan blir det ivf för hela slanten - och jag längtar!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känner igen mig i din kamp med vikten..är inte lätt med alla hormoner i kroppen för en annan just nu! Önskar er all lycka med ert ivf....hoppas hoppas! Jätte kul att veta mer om dig och att du följer min resa :)

      Radera
  5. Hej PiOmiO här!
    Har börjat vårt andra IVF försök efter att ha blivit avbrutna den första gången innan vi ens kommit till äggplock. Denna gången är vi inte lika motiverade som första gången, men jag puffar på... långa metoden såklart. Vi går i Göteborg på Sahlgrenska. Hur kommer det sig att ni går privat?

    Kram
    PiOmiO
    www.piomio.blogg.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej piomio :) ja vi kom ju till äggplock sist i alla fall, men fy vilken besvikelse det är när msn inte får fullfölja behandlingen! Man får ju inte ens en chans! Känns trögt för mig med denna gången med motivationen, första gången va man så förväntansfulla, nu är man mest rädd! Vi kom via remiss från vårt sjukhus till carlanderska. Jag trodde först vi skulle till shalgrenska när de skickade Remissen så jag blev förvånad att vi fick ett privat alternativ. men de va något avtal de värde med landstinget...hur är de att gå på 5 veckors? Ska va riktigt helvete har jag hört! Jätte kul å veta mer om dig! Kram

      Radera
  6. Hej,
    Jag har just hittat din blogg och känner så väl igen mig. Hade idag planerat för återföring, IVF 1 - men när vi kom till Sahlgrenska berättade de att alla de 8 ägg som var utplockade inte var av tillräcklig kvalité för att vare sig sätta in eller frysa. Fruktansvärd dag...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr känner jag igen det! Besvikelsen va fruktansvärd! Å nu när andra försöket är igång ligger de å trycker i bakhuvudet. Hoppas du fortsätter följa min resa, å skriver kanske hur de går för dig! De är en liten men värdefullt tröst å veta att de finns andra i samma sits! Kram på dig!

      Radera
    2. Absolut, kommer säkerligen att följa dig - man kan ju inte så mkt om den här världen eftersom det är första försöket och man faktiskt inte pratar med så många andra som är i samma sits.... Har funderat på att själv börja blogga, känns lite som att man kanske "får ur sig" en del - och såklart kanske kan hjälpa andra som är i samma sits typ... Lycka till!! Kramar

      Radera
  7. Och jag följer din blogg för att jag är alldeles för dålig på att höra av mig till dig irl.:) Men jag tänker ofta på dig/er och vet att en dag kommer ni också att bli föräldrar, på ett eller annat sätt. Jag har sagt det förut och säger det igen. Er väg till barn av den slingriga och snåriga varianten, men när ni väl är framme kommer det att vara helt rätt. Kram <3

    SvaraRadera