lördag 26 januari 2013

Ultraljud 2 och sprutdag 10

Igår var jag iväg på mitt 2:a ultraljud! äggen va nu 18,19 och resten mellan 12 och 14. Så dom har fortsatt att växa =0)....13 ägg är konstaterade så får vi se hur många dom får ut 10 av 14 blev det förra gången. Allt annat såg bra ut, slemhinnan va på ca 13,14 så de va bra de med! Min kära mor kom ner i Torsdags för att spendera fredagen med mig =0) vi tog båda semester så efter ulttraljudet gick vi i stan, dom öppnade dock inte förrän 10 så det blev en 1 timme på café, vilket va jätte bra för dom ringde från Carlanderska när vi satt där så jag kunde prata med dom i lugn och ro. Tisdag blir dagen för ägg plock och så blir det väl återförande på Torsdag eller Fredag, om det nu blir av denna gången. Så ja hade en jätte mysig dag med min mor vilket jag va i stort behov av, och hon också tror jag nog!

Va på sista akupupunktur behandlingen inför äggplock, i går kväll. Hon tyckte det såg jätte bra ut sa hon . Hon kollade under min tunga, sa att det va en avbildning av livmoder och äggstockar. Hon sa även då att det va starkare på min högra sida för hon såg att där va mer blodtillförsel där. Vilket stämmer. Har dom största äggen och flest ägg på högra sidan! Jag fick bara ett fåtal nålar denna gången men mannen min blev pepprad som vanligt, han ska även dit en sista gång på måndag kväll för å sätta lite extra fart =0)

Så nu är det bara att hålla tummar och tår inför tisdag!

Ha en go helg på er!

1 kommentar: