måndag 21 januari 2013

Sprutdag 5!

Jaha då va det sprutdag 5 och ikväll  är det dags för spruta nummer 2! Så knepig känsla den här gången, glömmer nästan att ta på kvällen..fattar inte varför? tycker ju det är superviktigt men det är som en liten del av mig känner att det inte är någon idé...vet att jag inte ska tänka så men kan inte till viss del låta bli!

Måste säga att jag blir super glad för att ni kommenterar och skriver vilka ni är som läser, känns så skönt att veta att de finns lika därute =0)...diskuterade med maken min förra gången vi va på carlanderska att de va konstigt att de inte har några stödgrupper för par i IVF. Hade varit kul att träffa några som har det likadant, någon som faktiskt förstår hur det känns! förstår på riktigt!  För oss kvinnor kanske har lättare att öppna sig för varnndra men det kanske inte är lika lätt för männen och då kan det ju va skönt å veta att personen sitter i samma sits som en själv. vet inte kanske skulle hjälpa lite i allt elände. men det är ju där vi stöter på ett oproblem, ingen pratar öppet om problemet. finns säkert redan många i vår närhet som har samma problem men det är ju inget som tas upp på en fest direkt...så hur ska man få kontakt med personer i samma situation om ingen pratar om det? lägger ju inte ut en kontakt anonns på facebook direkt " kära vänner! befinner du dig in samma situation som jag! Ledsen ,deprimerad, förtvivlad döver det faktum att du och din man inte kan få barn, kontkat amig gärna på ......." jo det skulle va något va =0)....

I morgon är det dagws för första ultraljudet! Tycker jag känner av mer denna gången, illamående,svullen och som om det jobbar där nere....får se vad dom säger i morgon, kanske växer dom snabbare denna gången. kram på er!

2 kommentarer:

  1. Du får göra som jag och en annan bloggtjej gör, vi fixar en bloggträff! :)

    SvaraRadera
  2. ja varför inte! har ju lite betydelse var man bor dock! men göteborg verkar vara en knutpunkt för många...

    SvaraRadera