tisdag 29 januari 2013

äggplock

Så har vi varit på äggplock än en gång! Tog en himla tid denna gången massa väntan hit och dit..dom hade nog mycket att göra! Vi fick samma personal denna gången som förra och det kändes bra. Men de gjorde betydligt mycket ondare denna gången, fick ta lite extra morfin mitt uppe i plocket. 12 ägg fick dom ut =0)...mycket stolt ;0)...provet mannen lämnade var också bra så de slapp han göra om ...Så nu är det bara att vänta och se. Insättning sker denna gång på Torsdag ( om den nu blir av) Pratade med läkaren om det är så att många blir befruktade och det ser bättre ut denna gången sätter de nog av några på långtidsodling och ser om vi kan frysa...om detta inte funkar eller vi vill ha syskon i framtiden....

De glömde bort oss två gånger under dagen vilket va lite irriterande. Mannen fick vänta 45 min innan de kom och hämtade honom så han kunde komma upp till mig. Sen efter plocket skulle vi fått en macka, men efter 1,5 timme gick jag ut och sa att hon fick ta bort min nål i armen nu för vi ville åka hem, så det blev ingen macka denna gången. Men det var väl något som hände eller gick fel i komunikationen ( tur de bara handlade om mackor)....
Än så länge mår jag rätt ok, inte lika ont nu efteråt som förra gången. Vet dock knappt om morfinet gått ut än..Fast slö och groggy känner jag mig allt..

Håll nu tummarna för att vi får ett återförande denna gången!!

3 kommentarer:

  1. Jag håller tummar och tår!
    Vilken klinik går ni på? Är det andra IVF:en? Har ni gjort några FET?
    Många frågar, jag vet. Vi ska göra vårt 3:e FET nästa vecka. Aldrig varit gravid. Inga fungerande äggledare.
    /Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, nu har jag läst din historik. Vilken fruktansvärd otur ni hade. Vi gjorde också långtidsodling och fick höra att risken fanns men var väldigt liten att alla ägg kunde dö, dock hade det bara hänt kanske någon gång. Känns som maximal otur. Usch, känner med er. Hoppas verkligen att det går bättre denna gång. Långtidsodling passar säkert inte alla. Det sägs ju att första gången är försöksomgången, men att inte få någon chans alls är ju bara för grymt.
      Stor kram från mig.
      /Linda

      Radera
    2. Hej Linda! Vi går på Carlanderska i Göteborg, privat klinik men blev dit remiterade av vårat länssjukhus, eftersom de inte kunde erbjuda oss vård på hemma plan.Vi har inte gjort något FET ännu. första försöket fick vi aldrig sätta tillbaka på, så detta blir (förhoppningsvist) första gången. Vi har gjort två stimuleringar nu och två ICSI. Går inte med vanlig IVF. Första gången fick vi 8 befruktade ägg , men de växte inte i den takt de ville så det blev inga till frysen. Vi hoppas på det denna gången så man slipper en hormonstimulering till, de tar på krafterna! Bara roligt att få kommentaren och frågor. Lycka till nästa vecka. Tala gärna om hur det gick, eller har du någon blogg oxå kanske? =0) kram

      PS: här är länken till där vi går på akupunktur http://sauhalsocenter.se/ (går visst inte göra den som en länk, du får skriva i sökfältet ) =0)

      Radera