måndag 19 november 2012

Våga tro??

känns som om man har landat lite i allt nu i helgen...Börjar känna igen mig själv igen. Funderar lite över vad vår läkare sa till oss Hoppas inte för mycket, det är 50/50 så ni ska nog inte tro att de kommer ta på första försöket. Varför säger man så? jag menar varför får vi inte tro? Jag har själv tänkt det samma under en lång tid. man får ju inte tro eller hoppas att de ska gå på första gången. Läste en blogg för ett tag sedan där personen skrev att om det var något hon ville ändra på under den tiden de varit under behandling så var det det faktum att få våga tro! Har tänkt mycket på det...Jag menar vi är ju inte så naiva att vi inte förstår att vår chans är 50/50. Hjälper det då att man går och intalar sig själv att det inte kommer ta? Blir sorgen lättare att bearbeta om det blir ett faktum? Nä jag ska försöka tänka positvit! Man har ju hört att tanken har en stor betydelse. För som sagt vi är ju inte så naiva att vi till 100% vet att det kommer lyckas. Så fallet kommer nog bli lika långt varesig vi intalar oss de ena eller det andra och då tänker jag tillåta mig själv att TRO!

Varför ska vi inte få fundera på var spjälsängen i det  nya sovrummet ska stå. Det är ju det som gör att vi orkar ta oss igenom det här!

1 kommentar:

  1. va roligt att ni nu är på G på riktigt.. Men de där med 50/50 är väl nåt dom mer känner att dom måste säga, deras statistik kanske visar att de behövs mer än ett försök och så vill de ej ge er "falska" förhoppningar. klart man skall våga hoppas och längta, bara man e medveten om att de kan behövas mer än ett försök, så att man inte blir jätte chockad om de blir negativt.. Men nu skall vi hålla tummarna för bra resultat för er!
    Lycka till!

    SvaraRadera