lördag 7 juli 2012

varför tilllåter jag mig själv att hoppas!

Mensen är 4 dagar försenad och självklart har jag tilllåtit mig själv att hoppas på att ett mirakel kanske just skett för oss! mensen brukar ju alltid vara på klockan! Förra året vid den här tiden hände exakt samma sak. Jag har aldrig haft försenad mens och den veckan sulle vi åka upp till norrland. Typiskt tänkte jag då att man ska få mensen just då!Dagarna gick där uppe och varje dag kändes som en vecka när mensen inte kom som den brukade, varje dag innebar nytt hopp! Inte kunde jag åka iväg och köpa något test heller. Vi hade ju hela familjen runt oss! Mensen kom inte och när vi var på väg hem kändes det ju bara som en självklarhet. Jag bara måste ju vara gravid! Vi tog ett stop hos mina föräldrar och sov över där en natt, på morgonen hade den förbannade mensen kommit 8 dagar för sent! varför? varför var den så sen denna gången, hade ju aldrig hänt förut! Då visste vi ju inte heller vad vi vet idag! Nu verkar det som om samma sak är i görningen igen! Samma månad som förra gången! fattar ingenting. varför beter den sig så här? Och självklart har jag även denna gång tillåtit mig själv att hoppas (redan tagit två negativa tester) så jag vet ju att det inte är något på gång...och nedslaget blir ju bara större när man tillåter sig själv att tro! Förstår inte heller varför min menscykel beter sig på det viset, precis som om den en gång om året bara MÅSTE ha ett lite längre uppehåll. knepigt!

1 kommentar:

  1. Jag är likadan, hoppas hela tiden. Men en dag kommer vi att lyckas. //Anette sthlm

    SvaraRadera