tisdag 3 juli 2012

kommer jag någonsin få vagga mitt eget barn?

Haft lite bloggtorka ett tag....är väl på grund av allt som måste göras så här i semestertider, eller det är inte semester riktigt än, på fredag smäller det! Sista dagen, både genom att jag går på semester och börjar nytt jobb efter semester. Ska bli spännande, men sorgset att lämna allt det man haft. Men jag är inte den som är den, gillar ju utmaningar!

Hade besök av goda vänner i helgen, de har en son på 2 och en dotter på ca 4 månader! Hon va så lite! kan inte fatta att dom kan vara så små. Självklart kommer tankarna också! kommer vi få en sådan liten tro? kommer jag få amma? kommer jag någonsin förstå vad mammor menar när det pratar om magknip hos en så liten bäbis kommer jag någonsin få vagga mitt eget barn i min famn? Blev inte ledsen, inte då,  men det kändes inombords!Vi pratade inte på hela kvällen om vår barnlöshet, trots att dom vet. Tyckte det var riktigt skönt! inte för jag tycker det är jobbigt att prata eller när folk frågar utan för jag är trött på att få uppmärksamheten ! Känns som om vänner inte tror att deras problem har betydelse längre jämför med vårt. Det har det ju absolut! känns som om jag alltid pratar om oss och vårt problem på ett eller annat sätt, så ibland är det skönt när man kommer på att man inte nämnt det på hela tiden. Eller får fokusera på någon annan  ett tag!


Ni som undrar hur det går med vikten! Ineg bra. står still, står still och står still! Jäkla skit är va det är!

1 kommentar:

  1. Klart att detta är något som finns med er hela tiden, mer eller mindre. Allt svajar, både hit och dit såklart. Men jag är övertygad om att du en dag har ditt barn i din famn. Det är bara vägen dit som är krokig och det blir en massa omvägar. Men det kommer att ske, på ett eller annat sätt och vilket sätt det än blir så blir det rätt! Kram!

    SvaraRadera