Har en statestik på 900 besök sen jag startade bloggen! jätte kul tycker jag att så många vill läsa, antar dock att det inte riktigt är 900 personer hihihi..känns lite knepigt dock at tnågon är intresserad av vad jag har att berätta? Använder ju bloggen mest för min egen del, någonstans att ventilera känslor på.
Var på TRX i kväll. härligt och svettigt men känner faktiskt att jag börjar bli starkare=0)....måste försöka komma igång med springningen mer dock, just nu har det varit mycket snabba promenader, styrketräning och cykling....4 kg kvar nu =0)....vill bara kunna skaka av dom....
tisdag 12 juni 2012
söndag 10 juni 2012
Ilska
I går var jag arg! riktigt ARG! vet inte om det har med att jag har mensen just nu och alla känslor det innebär (bara i vanliga fall) . men jag är arg! Arg på att just vi drabbats av ofrivillig barnlöshet....varför just vi? "Allt har en mening", sägs det (och jag har flera gånger fått det bevisat) men Varför just vi? "Vi är starka och kommer klara det här"! jo visst det är vi, men Varför just vi? "Vi växer tillsammans i det som är tuft" ja det gör vi, men Varför just vi? Önskar ABSOLUT ingen annan detta men Varför just vi? Det är väl den stora frågan som man aldrig kommer få svar på! och just igår var jag väldigt arg över hela vår situation och det faktum att det finns så många i samma situation och det är inget som uppmärksammas det minst! Det börjar bli lättare att tala om det, men de gamla förväntningarna om förmågan att kunna skaffa barn sitter som gjutet i folk och framförallt den allmänna uppfattningen om att alla får lägga sig i och undra och fråga!
Ovisseheten om framtiden gör mig TOKIG, kommer vi få barn via IVF? kommer vi adpotera? Kommer vi göra fler försök än de tre som är landstingsbetalda? Hur ska vi fortsätta med huset? vi vill inte göra några stora renoveringar om vi kommer behöva låna pengar till adoption. Jag vet att det låter "praktiskt" och som en självklarhet att man ska lägga det åt sidan. men om man behöver renoveringen för att överleva vardagen? och renoveringen behövs för att vi ska må bra i vårt vardagliga liv, hur gör man då? man funderar och funderar och hoppas att tiden sak ticka iväg. Önskar man kunde se in i framtiden! Men vem önskar inte det! eller gör man????
Ovisseheten om framtiden gör mig TOKIG, kommer vi få barn via IVF? kommer vi adpotera? Kommer vi göra fler försök än de tre som är landstingsbetalda? Hur ska vi fortsätta med huset? vi vill inte göra några stora renoveringar om vi kommer behöva låna pengar till adoption. Jag vet att det låter "praktiskt" och som en självklarhet att man ska lägga det åt sidan. men om man behöver renoveringen för att överleva vardagen? och renoveringen behövs för att vi ska må bra i vårt vardagliga liv, hur gör man då? man funderar och funderar och hoppas att tiden sak ticka iväg. Önskar man kunde se in i framtiden! Men vem önskar inte det! eller gör man????
fredag 8 juni 2012
Syns det inte???
Förstår inte. Har gått ner nästan 7 kg och tycker jag ser tydliga förändringar...men det verkar inte som om någon annan gör det (förutom de som vet att jag kämpar) trodde faktiskt att "andra" skulle börja kommentera och fråga om jag gått ner i vikt. vet inte om man ska ta det som en komplimang eller inte??? Är ju egentligen inte särskilt viktigt att folk kommenterar men någon kommentar från en utomstående ( så man får skryta lite om hur duktig man varit ;0) hade ju inte varit fel...eller???....
![]() |
| OBS!! Inte jag =0)....men det är kanske så här man borde se på sig själv??? |
onsdag 6 juni 2012
ÄNTLIGEN!!!!!
Ett stort steg för mig. Idag när jag vägde mig i morse hade jag kommit under min första målvikt! målvikten jag skrev om igår....så jag shoppade loss ordentligt! Det kändes så himla skönt, å så himla kul att kunna dela det med min mamma! Här är dagen fynd! å fynd var det verkligen.....
två tröjor i storlek M! herregud har jag ju inte haft på riktigt länge!
Nya jeans var mycket välbehövt då jag slitit rejält på mina gamla! svarta leggins och svarta capri jeans har jag velat ha rätt länge =0)
Skorna var en bonus!
HERREGUD! Tack å lov för att skatteåterbäringen kommer snart ;0)
tisdag 5 juni 2012
lill helg...
Jaha tisdag kväll och i morgon är man ledig och ska fira sveriges dag! Jag kommer fira den med att min mamma kommer ner till mig (redan ikväll) och i morgon drar det ut på shopping runda. Ville ju egentligen inte shoppa några nya kläder alls innan jag hade gått ner x kg, men nu när mamma kan komma ner får man passa på. Är inte många sådanna turer med henne längre. Vi bor 26 mil från varandra och jag som alltid varit mammas flicka börjar nu ( mer än någonsin) inse hur tungt det kan vara att va så långt borta från sin familj. fatta mig inte fel ÄLSKAR livet här med kompisar och mina svärföräldrar och svägerska i närheten men saknar verkligen spontana träffar med mamma och pappa och mins syskon. Kommer väl sakna dom träffaarna ännu mer när alla fått barn ( och vi med förhoppningsvis). Nähä over and out nu kom mor in genom dörren!!!!!! =0) MAMMA TIME!
söndag 3 juni 2012
Naturen gör under!
Är hos mina svärföräldrar för tillfället. De bor mitt i skogen och idag har vi sågat och kapat ved! Jätte skönt att få göra något fysiskt!Att bara ha en uppgift och fullfölja den, utan att tänka varken på det ena eller det andra. För kapar man och klyver ved finns det inte luckor att drömma sig bort. Då är det ju en hand som kan komma i mellan så det kräver sin fulla koncentration.
Har slarvat med maten i helgen känner jag! Gud vilka skuld känslor man får dirket! Kan inte låta bli det men IBLAND tycker jag faktiskt jag är värd en liten godis eller ett glas rött! Fast samtidigt vet jag ju att det är där mitt problem ligger, att när man känner för att skämma bort sig själv gör man det via mat och inte ( som det borde va) med tex extra träning eller massage.... Det är tänket som måste ändras på, men det jobbar jag på sakta men säkert ;0) hoppas ni andra har haft en härlig helg och sluppit från hagel, regn och kyla (för det har inte jag!)
Har slarvat med maten i helgen känner jag! Gud vilka skuld känslor man får dirket! Kan inte låta bli det men IBLAND tycker jag faktiskt jag är värd en liten godis eller ett glas rött! Fast samtidigt vet jag ju att det är där mitt problem ligger, att när man känner för att skämma bort sig själv gör man det via mat och inte ( som det borde va) med tex extra träning eller massage.... Det är tänket som måste ändras på, men det jobbar jag på sakta men säkert ;0) hoppas ni andra har haft en härlig helg och sluppit från hagel, regn och kyla (för det har inte jag!)
fredag 1 juni 2012
Äntligen helg!
Då var ännu en vecka förbi. Kort vecka för en annan då jag varit sjuk tre dagar....Börjar kännas bättre i magen nu, man har väl sina upp och nedgångar. Det kom nog ifatt mig här i helgen och veckan, allt som hänt. Är väl lite som när människor går in i väggen kan jag tänka mig. Det kommer inte förrän man lugnat ner sig...Det hinner ifatt en, livet! Men nu hoppas jag det kommer gå uppåt igen, få lite ny kraft...det är ju ändå den 1 juni....sommaren står ju på glänt, (10 grader och regn =0)....önskar alla en bra helg !
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
