söndag 6 oktober 2013

13 dagar till BF

Oj vad längesedan jag skrev nu ....havandeskapsförgifning va de ingen (tack och lov). Fick dock åka in en sväng till förlossningen i måndags då pyrets hjärta va upp och slog ca 190 slag..men när vi kom in dit och fick göra ett ctg såg allt normalt och bra ut.

Har varit förkyld,hostig och dålig i snart en veck och de tar på en kan jag säga när man är höggravid! Så drygt.

Tror att min slempropp började släppa i onsdags, kom lite på kvällen och sen lite på morgonen. men de är ju svårt att veta om allt är borta, de ska ju betyda att livmodertappen är försvunnen och att man börjat öppna sig...kan dock ta två veckor ändå tills de sätter igång!

Håller på att bli galen just nu av ovisshet, man tror vattnet sipprar varje dag eller att kanske ändå börjar man nog känna lite molande värk! Vill att den ska komma ut NU! dom här sista veckorna känns som månader, kommer bli  så himla drygt om vi går över tiden också.

Samtidigt är man så orolig att något ska gå fel så här i slutet, har ju läst en massa skräck historier (dum som man är) . Sen vill man ju inte va den som nojjar sig och ringa förlossningen i onödan. Tror aldrig jag googlat på så mycket konstiga saker som under denna sista månaden.

Har fått för mig att jag läst någonstans också att föda innan bf för oss som gjort ivf ökar med 50%..sen kom alla mina syskon tidigt och samma på min mans sida. så därför har man väl fått för sig att den borde titta ut lite tidigare. Men så kommer det säkert inte bli, försöker ställa in mig på att gå över tiden för att de ska kännas lättare. man kan ju alltid försöka lura sig själv lite..... ;0)

2 kommentarer:

  1. Härligt att du är tillbaka! Är inne och kollar här varje dag:)
    Nu är de nära!!!:)

    SvaraRadera
  2. ja de börjar bli det nu...=0) känns väldigt overkligt! kulatt du läser och lämnar kommentar, gör ju att det känns roligare att skriva =0)

    SvaraRadera