tisdag 9 april 2013

en helg i avkopplingens tecken

I helgen lurade jag och min väninna iväg våra makar på en helg i göteborg. Blev lite strosande och god mat vid saluhallen, lite mamma shopping och sedan avslutade vi på hotellet med varmt bad och en god middag =0)...så himla skönt att bara komma ifrån allt ett tag, och det var väldigt uppskattat av mannen. överraskningar behövs!

Kändes så konstigt när vi gick omkring på hm och provade mammakläder både jag och min vänninna. Kom på mig själv med att jag aldrig föreställt mig detta innan. Att vi shoppar kläder tillsammans är ju en sak men nu båda två kan gå på mamma avdelingen . Tanken slog mig även att tänk om det inte hade gått vägen, hur hade man känt i en likanande situation. På nått sätt kändes en sådan situation mer bekant och "trygg" än hur det va nu. Nu slogs jag av tanken, den liksom överumplade mig. Har ju såklart inte tänkt så mycket på en situaton fylld av härlig känsla...konstigt det där hur man alltid förberedelser för det värsta, funderar ut alla tänkbara situationer som kan komma över en. men inte när det kommer till en bra situation. dom vågade man ju knappt tänka på.....

Har gått in i vecka 13 nu. känns skönt att komma över den magiska gränsen. Visst vet jag att mycket kan hända, men risken minskar ju betydligt! :0)

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar