måndag 25 februari 2013

Levaxin???

Innan vi påbörjade våra behandlingar sattes jag på medecinen levaxin, eftersom mina sköldkörtelsvärden va lite höga. Kom på mig igår att jag kanske inte ska ta detta nu ( ingen har sagt något till oss) jag gogglade på det och hitta en massa information om hur viktigt det är att om man går på Levaxin ska man kolla sina värden var 4-6 vecka när man är gravid. Att om man hade fel värden kunde det påverka fostrets hjärnutveckling!!! Hallå, kunde ingen sagt de eller. Så idag ringde jag MVC för att höra med dom hur jag ska göra. Tyckte inte direkt jag fick något vänligt bemötande, de tycket att de hade ju inte dom med att göra. men jag förklarade varför medicinen skrivits ut och att den läkaren som skrivit ut det är ju ingen "vanlig läkare" som jag har kontakt med. När jag frågade om koller och så sa hon att jo de brukar vi ju göra, em  du kan nog fortsätta äta dom. Grejen är att jag äter ju levaxinen för att min värden va lite HÖGA, vilket betyder att jag manipulerar med det faktum att kroppen VILL höja mina värden nu när jag är gravid. Fick en tid för hälsosamtal nästa vecka så sa hon att vi kunde prata mer om det då. Men jag känner mig lite nervör inför det ändå så jag ringde till Carlanderska, de måste ju ha någon rekomendation. men jag ringde sent på eftermiddagen så jag tror inte de kommer ringa tillbaka idag. Eller får jag väl ringa till KK men det känns som de va ju hur längesedan som helst. men det kanske är lika bra, måste ju i vilket fall som helst ha fler tabletter utskrivna om jag ska fortsätta äta dom!...KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar