måndag 11 februari 2013

nervvrak

herregud jag orkar snart inte mer!!! Varje dag varje sekund fylls nästan upp enbart av graviditetstankar. Har mensen kommit nu? kommer den komma idag? varför fick jag plötsligt ont i magen? Mår jag lite illa kanske?ÅÅÅÅÅ jag blir knäpp av det här! fattar inte att man ens orkar ta sig igenom det här, men man måste ju. Idag hade väldigt stor lust och ringa carlanderska och fråga om man inte kan få ta testet tidigare, HA precis som om de skulle göra någon skillnad , har jag inte tillräckligt med hormoner i kroppen så registrerar de ju ändå ingenting. sen... vet jag ju att jag kan testa om jag vill, men det är ju just de jag vill ju inte! Samtidigt som jag vill veta om det gått vägen, men jag tror ju som sagt inte att de hjälper att kolla tidigare. Sen vill jag såklart ha mannen vid min sida när vi kollar testet! Det är ju likadant för honom, han är ju också nervös.

Hur har det funkat för er andra som gjort och antingen blivit gravida eller inte? har ni fått mensen tidigare än vanligt eller har den kommit till och med efter mensdag? Ni som blivit gravida har ni "känt" något innan ni tog testet..usch jag griper väl efter halmstrån nu, men det är ju det enda jag kan göra.

Kram på er!

6 kommentarer:

  1. Hej!

    Känner igen mig i det du skriver! Gjorde en ivf i början på förra året med återförande den 2 mars, 12 dagar senare kunde jag inte hålla mig längre och fick ett starkt plus. Nu sitter jag här med en 10 veckors tjej och tycker att livet är helt fantastiskt!

    Med andra ord, om du är gravid visar det sig med stor sannorlikhet redan nu så testa du om du vill! Är det negativt är det ju bara testa igen om ett par dagar.

    Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Måste bara säga stort grattis! helt underbart att få veta att de kan gå så bra i denna hemska djungel =0)då finns de kanske hopp för en annan med.

      Radera
    2. Tack!:)
      Kikar in och håller tummarna för att du också ska få uppleva det här fantastiska!!

      Radera
  2. Jag brukar alltid testa liiite tidigare än testdag. Varför dra ut på pinan? ;) Gör vad som känns rätt för dig. Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Vill inget annat än å testa men så här tänker jag:0).....

    Vi har långsamt växande ägg (vilket kan göra att ett tidigt graviditetest inte visa + p.g.a. det.

    Min man arbetar ute på veckorna vilket göra att om vi inte testar på testdag (då han tänker komma hem) står jag här ensam. känns varken rätt mot honom eller mot mig!.

    så tjejer tack för puschningen ;0) men hur mycket jag bara vill rusa in på toaletten gör jag nog ändå bättre i att låta bli...men guuuuuud va jag längtar att få veta, ovissheten är hemsk!

    SvaraRadera
  4. Hej, det du beskriver är precis vad jag också kände. Man blev verkligen TOKIG, det gick inte att tänka på ngt annat. Men HÅLL UT. Jag kollade aldrig innan testdag, skulle mentalt inte palla att få ett minus och sedan behöva få kanske ännu ett några dagar senare.

    Och angående om jag kände något innan så var det lite olika, 4:e IVF kände jag ingenting och var helt övertygad om att det inte skulle bli ngt, men.. nu sitter jag här med en 3 veckors bebis.

    Önskar dig all lycka till/Carita

    SvaraRadera