söndag 17 februari 2013

jag undrar jag.....

Så sitter man här nu, gravid! så konstig känsla! Har tänk mycket på det här med våran akupunktur och vilken hjälp det kan ha gett oss. Ska man kolla på fakta så är det ju så att förra gången fick vi lika många ägg befruktade men inget till frysen och inget att sätta tillbaka. denna gång ( med akupunktur) ett ägg till frysen, en insättningen resultat: gravid! Vet inte vad ni tycker men jag tror då inte att akupunkturen varit dålig för oss, snarare till stor fördel. Ska man bortse från de faktum att hon satte nålar, så va det ju bara bra att få komm två gången i veckan och slappna av, få försvinna bort och få massage! Sen tror jag absolut på att nålarna har gjort resultat! Mannen sa att det liksom "pirrade" i magen efter behandlingarna och jag kände ju hur hela kroppen reagerade. Det handlade ju inte bara om att stärka mannen utan också att stärka min ägg och göra livmoderna beredd på att ta imot ett befruktat ägg. Så ja, jag tror det gjorde skillnad för oss! Mitt tips till er där ute. TESTA! Det kan inte göra det sämre i alla fall, det kanske inte funkar på er men det vet ni ju inte förrän ni provat! och om inget annat är det bra för välbefinnande!

Min man frågade henne hur många nålar hon satte nu sista gången, 13 var det. Då skattade hon och sa "Ja du hade 13 ägg och nu 13 nålar, du vet väl att det betyder tur!" Vi satte in ägget den 31 (nästan 13 ju) klockan 13:30 och graviditetstestet togs den 13:e....lite roligt när man tänker tillbaka på det tycker jag ;0).... Kram på er!

2 kommentarer:

  1. Först så vill jag säga massor med Grattis! Nu håller jag tummarna för en god fortsättning..
    Och sen tänjkte ja säga att jag oxå testade akupunktur innan min ivf.. Jag testade de dock i mars och jag började ju med mina sprutor i Maj.. Men när ja va där så pratde vi om att återställa värmen där nere bland de kvinliga delarna.. Ibland när man gör en abort (vilket jag gjorde då ja va 18år) så kan de "kyla" ner som typ livmordern och på så sätt göra de svårare att bli gravid.
    Nu tror jag att de va många faktorer som gjorde att de äntligen funkade för oss. Men jag tycker absolut man kan testa akupunktur.. De kan ju faktiskt hjälpa.. Och de är en del som fått hjälp på de viset..

    SvaraRadera
    Svar
    1. vad roligt att du också testade akupunktur...som du säger det funkar ju olika på olika människor och hon pratar jätte mycket om att just värma livmoder m.m. de skadar ju inte att testa och om inte annat får man lite egen tid att bara andas och ta det lugnt! :0)..

      Radera