torsdag 13 december 2012

inga ägg till frysen!

nä det blev inga ägg till frysen heller. Vi får göra om alltihop! Ny stimulering med nya ägg...denna gången sätter vi in dom på dag 2,3 istället. "Livmodern är ju ändå den natuligste platsen för ägget" sa läkare. jo visst de är det ju....Usch alla tankar som far i huvudet just nu! Enligt läkaren va det ju inget "fel" på ägget på det viset utan att de tyckte bara att de utvecklades för sakta...vad innebär det då? om det tar på 2:a försöket kommer vi då få ett foster som utvecklas långsamt? blir missbildat? normalt? de handlar ju absolut inte längre om att ägget "bara" ska sätta sig. Känns tungt att behöva gå igenom behandlingen igen men tack och lov hade jag ju inte ont av behandlingen. Funderingar kring adoption väcks till liv! Tyckte vi va förberedda på allt men som sagt det här visste vi inte ens kunde hända. Självklart visste vi att risken att inte ägg blir befruktade fanns, att det förstadagarna är kritiska m.m. men att 8 befruktad ägg skulle kaseras efter en långtidodling (som vi förstått det vad det bästa) va inget som vi eller läkarna förberett oss på. men till nåsta gång vet vi bättre! 


är hemma resten av denna veckan! Orkar inte ta mig till jobbet. Alla små söta barn i lussekläder, alla föräldrars stolta blick när 20, i otakt sjungandes barn tågar in. Känns inte som om det är den bästa miljön för mig just nu. Är inte särskilt proffisionellt att bryta ihop under ett lussetåg. Visst det kan även va distraherande, men alla om gått igenom något liknande vet att känslorna väller över en när man som minst anar det! Just nu försöker jag distrahera mig med städning och musikhjälpen (tacka vet jag Kodjo som får mig att skratta en dag som denna)...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar