fredag 7 december 2012

än så länge allt gott

De har inte hört av sig från carlanderska idag, vilket betyder att insättning blir på Tisdag! Vi har alltså minst 5 befruktade ägg och det är långtidsodling som gäller, vilket ökar chanserna för ett +.Herregud detta börjar bli verkligt för en nu. Allt har gått så bra hittills...kanske....kanske ändå det kan gå hela vägen, å ja! Jag vågar faktiskt hoppas! 

Har bakat lussekatter och saffransskorpor idag för i morgon kommer familjen ner till oss på adventsmys och julpyssel. Ska bli så himla skönt att träffa alla! 

Tänkte på en sak när vi var på äggplock i torsdags. Där va minst 4 par till som plockade samtidigt som vi och när vi gick därifrån satt 3 par till och väntade. Vi är inte ensamma om detta! Tycker det är hemskt att det är så stort problem för många par, och ingen uppmärksammar detta! Media skulle kunna göra mycket mer! Alla skulle kunna göra mycket mer! Vi skulle kunna göra mycket mer! Varför är detta något som hyschas så mycket med fortfarande? varför har inte vi samma rättigheter som personer med andra sjukdomar.Men jag vet ju själv hur det är, inte går man runt och pratar om detta med allt och alla fast vi har ändå varit väldigt öppna med det här, men det är ju inget man lägger ut på facebook direkt... haha status uppdatering" ja idag plockade dom 10 ägg ur mig, någon som kan toppa det???" haha. Men tänk om man ändå skulle kunna de, tror ju säkert inte vi är dom enda bland facebookvännerna som kämpar med sånt här....Fast jag hade inte gjort det även om synen på detta med barnlöshet varit mer öppen, privat är ändå privat! I så fall ska man göra det för att man själv tror på att kunna påverka! Nä jag håller mig till bloggen....där jag faktiskt är anonym ( vilket egentligen är lite konstig, ni som läser detta vet ju antingen vem jag är eller går igenom samma sak)....































1 kommentar: