onsdag 14 augusti 2013

vecka 31..

det går framåt men nu börjar det både bli tungt och trycka på ordentligt och jisses vilket liv de är i magen ibland =0) mysigt.... Nu har både min bror och min bästa vän fått barn, på facebook tror jag det dyker upp statusuppdateringar varannan dag om gamla klasskompisar som ska eller har fått barn. Funderat endel över det här. Nu sitter jag ju här och är (i princip) höggravid och vet att jag kommer ( om allt går bra) få uppleva det största man kan få. Men jag kan inte låta bli att tänka på hur det hade varit med alla dessa bäbisnyheter om situationen varit annorlunda och vem sitter där i sitt hem och läser de nyheter jag gör och fäller tårar för att dom inte kan få barn. För det finns garanterat någon, innan va det jag nu är det någon annan...för livet är inte rättvist. och som en krönika jag läste på aftonbladet "ingen får missfall på facebook". Förr byggde folk falska fasader genom nya bilar, perfekta trädgårdar m.m. för att alla skulle tro att dom har det underbart. Nu bygger vi upp fasader genom facebook. Leende bilder att man är på fest, när man timmar innan festen fått reda på att barnet man burit på gått en förbi! En bild säger mer än tusen ord sägs det ju, men inget om att den talar sanning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar