söndag 30 juni 2013

v 25 (24+0)

oj då, idag var vi och beställde barnvagn, kändes väldigt konstigt måste jag säga, pirrigt. blev en emmaljunga edge duo och en gracco babyskydd som ska hämtas ut någon månad innan BF.

Pratade med en förälder härom dagen på jobbet, hennes dotter ska sluta hos oss nu och vi pratade lite om graviditet och så. Sen säger hon "ja både S och G är ju via IVF"  då kunde jag ju inte hålla mig utan berättade att så även var fallet här. Vi diskuterade en stund var, när hur och så vidare. bl.a berättade hon att S var 3 veckor förtidigt och G var 10 veckor för tidigt, herregud då fick jag en liten klump i halsen. har ju läst om att det är större risk att man får för tidigt när det är via IVF men jag hoppas verkligen inte det blir så tidigt! Min mamma födde ju min första bror 3 veckor för tidigt så det ligger ju i familjen....opps....
Men va skönt det va att få prata med någon på riktigt som faktiskt förstod vad man gått igenom. tyckte nästan de va synd att dom slutade så vi inte han diskutera det fler gånger, samtidigt kan de blir svårt att va professionell mot föräldern när man kommer in på så personliga samtal. Men som sagt vi är många där ute som går igenom det här, skulle nog dra till med en gissning på  1-2 barn per förskola i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar