torsdag 24 maj 2012

Skaffa barn ålder????

Det sägs att jag och min man är i "Skaffa barnålder" hur vet man det då? låt mig punkta upp lite
1. Ingen pluggar
2. Båda har fast jobb.
3. Nygifta
4. i ålder mellan 25-30
5. Det dyker upp magar hos vänner ÖVERALLT!
6. så...den ultimata frågan att ställa under dessa grunder är.......Jaha, inget på gång här då? (och ett stort leende på de)...Visst vet jag att människor inte menar något ont. Visst vet jag att de är bara nyfikna och följer den norm som finns. Visst vet jag!!!! men det är ändå lika jäkla jobbigt för det.....man skrattar lite och försöker dölja det man längst inne känner, för inte kan man gå emot normen och kläcka ur sig. Tack för att du frågar, det går åt "piiiiiiiiip".....

4 kommentarer:

  1. hej.
    Jag och min sambo håller på med IVF, Blev gravid på första försöket men förlorade i vecka 4. Missfall nummer 2.
    Nu blir det ett nytt ivf i mitten av juni...(om jag har tur).
    Om du undrar något så säg bara till. Jag kommer att följa dig i din blogg och vara ett litet "osynligt stöd". //sthlm

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Kul att du hittat min blogg, men tråkigt på samma sätt, man önskar ju ingen att gå igenom sånt här! Jag ska hålla tummarna för er att allt kommer gå bra! Låter toppen att du finns här...känns så bra att veta att man har folk att rådfråga som vet hur det går till ellre har haft känslor som komemr dyka upp längst med vägen. TACK!

    SvaraRadera
  3. Hej, förstår precis vad du menar. Jobbar själv som förskolärare och möter konstant föräldrar, vikarier förutom många andra utanför yrket som ska fråga om jag har barn eller inte den dummaste frågan av alla om jag inte ska SKAFFA barn. Låter precis som om de tror att man köpa barn på ICA eller nått. Kämpa på och lycka till.
    /C

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det så! Ens familj och vänner vet ju läget men det finns väldigt mycket folk som anser sig ha rätt att fråga! Man får akta så man inte håller handen fel på magen! då MÅSTE man ju va gravid, att man har fruktansvärd mensvek är det ingen som tänker på.....tack för du läser och kommenterar, blir alltid lika glad när jag får en kommentar.

      Radera